Neurologilla ja kaikilla muillakin lääkäreillä on palava tarve tökätä/raapia/vedellä tikuilla pitkin minun kehoa. Sitten kysymys: "Miltä tuntuu?". Voin kertoa, että yleisin vastaus on: "Ei ihmeelliseltä", mutta. Kun lääkäri tökkii/raapii/vetelee tikulla oikeaa jalkaterääni, niin en välttämättä vastaa yhtään mitään, vaan 1. Joko vedän jalan pois 2. Potkasen lääkäriä 3. Lyön lääkäriä 4. Vedän jalan pois, potkasen ja lyön lääkäriä. Siltä tuntui.

Jos kaataa kiehuvaa vettä jalalle, niin se sattuu. Kun seisoo tunnin ilman kenkiä lumihangessa, niin se tuntuu aika vistolta (en ole koskaan seissy tuntia ilman kenkiä lumihangessa, enkä kehoita ketään niin tekemään). Ei sitä oikeastikaan voi selittää sitä tunnetta tuossa jalassa. Sitä pistelee, sitä polttaa, sitä kihelmöi... No, se ei oo samanlainen ku vasen jalka.

Minua ei saa kutittaa oikeasta jalkapohjasta. Tai saa, jos haluaa, että lyön. Minä en ala nauramaan. Ja ei, minun varpaita ei imeskellä (Ällöttävä ajatus muutenki), koska minuún sattuu (Ja yhäkin ajatus on ällöttävä)..

Ja koska kaikkivaltias MäSäni tietää kuinka herkkä oon jalkojeni suhteen, niin sillä on hauska tapa kiusata minua sillä asialla. Eli. Okei. Minun jalkaterä tuntuu...tuntuu..tuntuu..No, tuntuu oudolta. Inhottavalta. Huonolta. Ilkeältä. Sitten vilustun (vilustuminen on kirosana). MäSä suuttuu. Se nostaa tuota outoa/inhottavaa/vistoa/ilkeätä tunnetta jalassa ylöspäin.

"Hahhaaah, nostan tätä outoa aluetta nyt vähän ylöspäin. Noin. Miltäs tuntuu? Ai, että nilkkako ei oo vielä kovin paha homma? No, nostan vielä vähän ylöspäin...Noiiiin. Nyt se on polvessa asti, entäs nyt? Joko alkaa ahistamaan? Eikö vieläkään? No katos... Muutetaan kohdetta... Jos teen tän saman vasemmalle jalalle? Entä nyt? Vasen nilkkakin? Entäs jos heitän mausteeksi juustohöylän? Niinku ihan vain tunteena? Kas näin. Nyt sinulla on molemmat jalat lantioon asti tunteessa, että ne ois palanu/jäätyny/sulanu/raadeltu/raastettu/pistelty... Joko riittää?"

Yleensä riittää. Kortosonia suuhun/suoneen 1gx3 (enkä muista miten toi oikein merkattiin).

Mutta siis. Vaikkakin saisin miljoona grammaa kortisonia, niin minun jalkapöytäni ja varpaani oikeassa jalassa ovat aina outoja. Nytkin. Enkä muista milloin oikea jalka ois ollu normaali. Varmaan se joskus oli.